Kembali Ke Sekolah Al Amin



Sesi persekolahan 2008 bermula pada 2 Januari dan 3 Januari 2008. Ibu bapa kembali sibuk menguruskan anak-anak, guru-guru pula dengan tugas mereka untuk mendidik anak bangsa agar menjadi generasi yang berilmu dan berguna. Jalan-jalanraya berhampiran sekolah kembali sesak tidak seperti waktu cuti yang tenang dan selesa untuk digunakan.

Saya dan isteri serta anak-anak juga tidak ketinggalan merasai bahang persekolahan yang bermula. Tahun ini bertambah seorang lagi anak saya yang memasuki alam persekolahan. Ahmad Aslam (Darjah 5), Muhammad Anas (Darjah 3) dan Muhammad Asri ( Darjah 1).

Untuk sesi 2008, Ahmad Aslam dilantik sebagai salah seorang pengawas di Sekolah Sri Al Amin Bangi meneruskan legasi bapanya yang juga pernah menjadi Penolong Ketua murid ketika zaman persekolahan tahun 1982 dahulu.

Saya dan isteri berharap dan mendoakan semoga anak-anak kami mendapat pendidikan yang sempurna samada dari segi akademik dan agama di Sekolah Sri Al Amin sebuah sekolah swasta yang memberi penekanan yang seimbang kearah melahirkan insan rabbani.

Sekolah Sri Al Amin semakin mendapat sambutan ibu bapa sekitar Bandar Baru Bangi dan Serdang untuk menghantar anak masing-masing. Justeru sebuah bangunan baru tiga tingkat telah berjaya dibina bagi menampung jumlah pelajar yang semakin ramai.

(Arkib 2008)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan